Od września 2022 roku wszyscy – uczniowie i nauczyciele – staramy się, by zakupiony w ramach Laboratoriom Przyszłości sprzęt był wykorzystywany jak najczęściej i jak najlepiej.
Ponieważ nasza szkoła “teatrem stoi” (uczniowie osiągają wybitne osiągnięcia w różnych przeglądach konkursach teatralnych), to nikogo nie powinno dziwić, że kamera, mikroport, oświetlenie do realizacji nagrań, mikrofony kierunkowe, zestaw nagłośnieniowy, blenda fotograficzna, słuchawki, mikrofony i statyw przeznaczone są do nagrywania przygotowanych przez kółko teatralne spektakli, a także apeli i uroczystości. Green screen posłużył do przygotowania świątecznej fotobudki. Na lekcjach języków obcych oraz wychowania fizycznego uczniowie nagrywają filmiki, które później pomagają im w nauce. Dzieci mają możliwość nauczenia się regulacji statywu, doboru intensywności oświetlenia nie tylko podczas lekcji językowych, ale również konkursów klasowych w edukacji wczesnoszkolnej. W jednej z klas pierwszych
uczniowie korzystając z lampy pierścieniowej przygotowali teatrzyk cieni.
W chemicznym laboratorium przyszłości uczniowie korzystając z gogli 3d samodzielnie przeprowadzają doświadczenia a ich koledzy z klasy obserwują ich zmagania na tablicy interaktywnej. Drukarka 3d pozwala nam zwizualizować różne pojęcia (jak np. twierdzenie Pitagorasa) czy też wydrukować trójwymiarową mapę Polski.
Klocki LEGO cieszą się niesłabnącą popularnością – czy to na lekcjach matematyki (budowanie robota z klocków składającego się z podstawowych figur geometrycznych). Czy edukacji wczesnoszkolnej (nauka dodawania i odejmowania, umiejętności społeczne). Również na rewalidacji klocki Lego odgrywają bardzo dużą rolę.
Nie ma już chyba lekcji, na których nie wykorzystywalibyśmy sprzętu zakupionego w ramach projektu. Oczywiście ciągle się uczymy – teraz przed nami wyzwania dotyczące mikrokontrolerów i stacji lutowniczej.